Zdrowe jedzenie – ryby

Zdrowe jedzenie - ryby Wiele osób zadręcza się siłownią, bieganiem, a mimo to rzadko efekty są zadawalające, czasem wystarczy tylko przyjrzeć się temu co mamy na talerzu. Mentalność Polaków jest bardzo prosta, lubią jeść smacznie ale treściwie, zazwyczaj na talerzach królują u nas schaby czy też kotlety mielone. Tym czasem taki model żywienia nie jest dla nas dobry. Nawet jeśli teraz czujemy się dobrze nie oznacza to, że nie odbije się to na naszym zdrowiu później. To jak ważny jest posiłek odkryli już dawno Japończycy, którzy go celebrują, ale też dbają o to z czego jest złożony. Najczęściej serwowanym daniem w Japonii jest ryba w różnej postaci czyli surowa, grillowana czy też pieczona. Dietetycy wciąż namawiają nas aby spożywać ryby, ponieważ są one mało kaloryczne i przede wszystkim zdrowe. Ryba składa się głównie z wody, tłuszczu w niewielkiej ilości oraz białka. Ryby możemy podzielić na chude, w których może być jeden procent tłuszczu lub tłuste, w brew przekonaniom to właśnie te drugie są zdrowsze. Zaleca się ich podawanie nawet małym dzieciom, ponieważ są bogatym źródłem witaminy A i D oraz tak cennego tranu, który wspiera odporność dzieci na różnego rodzaju infekcje. Wiele osób woli zjadać mięso wieprzowe zasłaniając się faktem, iż posiada podobną wartość tłuszczu, nic bardziej mylnego. Oba te pokarmy mają tłuszcz, ale o zupełnie innym składzie. W mięsie rybim występują tłuszcze nasycone i nienasycone oraz omega, które wspierają odporność, zapobiegają nadciśnieniom, miażdżycy, a więc jak najbardziej są dla nas pożądane. Z kolei w mięsie wieprzowym znajduje się kwas nasycony, który powoduje odkładanie się tłuszczu. Kolejną zaletą ryb jest też ich dostępność, możemy je kupić wszędzie i o każdej porze. Możemy też śmiało zjadać je w większej ilości bo nie są tuczące. Aby czerpać z ryby jak najwięcej witamin należy jednak pamiętać o właściwym jej przygotowaniu, czyli najzdrowiej dla nas będzie unikać ryby wędzonej i smażonej, warto ją ugotować na parze lub spożyć na surowo tak jak robią to Japończycy w formie sushi.

Dieta wegetariańska

Dieta wegetariańska Każdy pragnie mieć piękną figurę i cieszyć się zdrowiem, nieraz jednak nasze naturalne predyspozycje, geny, nawyki żywieniowe stoją temu na przeszkodzie. Jednym z rozwiązań dla osób chcących się odchudzić i zgubić kilka fałdek z ciała jest dieta wegetariańska. Sama nazwa wzięła się z łaciny i w dosłownym tłumaczeniu oznacza rośliny, to właśnie one są głównym założeniem diety. W metodzie tej eliminujemy z pożywienia mięsa oraz przetwory, wszystkie posiłki wykonywane są na bazie owoców oraz warzyw. W grupie wegetarian wyróżniamy dwa nurty w których dopuszczane są do spożycia też inne produkty, są to laktowegetarianie, którzy spożywają również produkty mleczne w posiłkach, oraz laktoowowegterianie, ci z kolei konsumują oprócz mleka jeszcze jaja. Najbardziej skrajnym przykładem wegetarianizmu są weganie, którzy wykluczają całkowicie pokarm pochodzące od zwierząt. Dieta wegetariańska ma swoje dobre i złe strony, tak naprawdę zależy to do tego kto ją stosuje, jeśli decydują się na nią dorośli może przynieść dużo korzyści. Osoby takie rzadko są otyłe, nie mają problemów z cholesterolem, a co za tym idzie z układem krążenia oraz sercem. Inaczej sytuacja przedstawia się jeśli chodzi o dzieci, w tym przypadku ten model żywienia może przynieść dużo szkód. Poprzez zrezygnowanie z mięs oraz przetworów mięsnych dzieci mogą zachorować na wiele chorób, miedzy innymi niedokrwistość spowodowaną niedoborem żelaza czy krzywice, która wywołuje zbyt małą ilość witaminy D w organizmie. Warzywa i owoce są naturalnie zdrowe, ale zawierają zbyt małe pokłady składników mineralnych. Rozwijający się młody organizm potrzebuje wielu składników odżywczych, a nie jedynie niektórych witamin, diety zbyt ubogie są jednoznacznie złe dla małych dzieci dlatego też odradza się je w tradycyjnym modelu żywienia. Dieta wegetariańska cieszy się dużym powodzeniem szczególnie u celebrytów, którzy w ten sposób nie tylko dbają o stronę zdrowotną organizmu ale też i wygląd zewnętrzny. Dla osób dorosłych jest ona jak najbardziej zdrowa wystarczy tylko właściwie zbilansować pokarm, aby dostarczyć jak najwięcej witamin organizmowi, metoda ta jednak nie sprawdza się u dzieci i na to szczególnie musimy być wyczuleni.

Zdrowe odżywianie podczas menopauzy

Zdrowe odżywianie podczas menopauzy Gdy wkraczamy w okres menopauzy, staje się koniecznością to, aby dbać o nasze ciało i umysł. W tym celu wykorzystujemy możliwości, które przedstawiają się jako możliwości naszego trzeciego wieku, a także korzystamy z bogatego i satysfakcjonującego życia naszych marzeń, dlatego nasze zdrowie musi stać się priorytetem. Pewnie zastanawiacie się zatem, dlaczego anti-aging to tak ogromna dziedzina? Dlaczego jest to jedna z najszybciej rozwijających się dziedzin medycyny? Bo pokolenie wyżu demograficznego żąda rozwiązania niektórych z wyzwań, przed którymi stoi. Jest to pierwsze pokolenie, w którym anty-aging miało ogromne znaczenie dla przeciętnej osoby po 50-tce. Jeśli też jesteś z wyżu demograficznego, możesz być jednym z tych ludzi, którzy walczą ząb w ząb z procesem starzenia się. Celem tych osób jest, aby utrzymać młodość i piękno (dostrzegalne) tak długo, jak to możliwe. Krótko mówiąc, chcemy dobrze wyglądać i czuć się dobrze i jesteśmy gotowi za to zapłacić! W jego centrum odnowy, anti-aging skupia się na poprawie samopoczucia, a jednocześnie możemy tam odwrócić proces starzenia, istnieją dowody na to, że możemy go spowolnić. Kobiety powyżej 50 lat (i mężczyźni!), muszą podjąć wysiłek, aby zachować lub odzyskać zdrowie poprzez ćwiczenia i dobrze zbilansowaną dietę. Mniej jeść, to „sekret”, o którym nikt nie mówi. Gdy wkraczamy w wiek 50-lat, powinniśmy zmniejszyć spożycie żywności o 15% do 25% i regularnie ćwiczyć. Aby schudnąć, ponieważ nasz metabolizm zwalnia, musimy być surowsi w naszych nawyk spożycia żywności i zwiększyć zakres naszych ćwiczeń fizycznych. Bez względu na to, co ktoś mówi, trudniej jest schudnąć po pięćdziesiątce. Wykorzystaj dietę bogatą w przeciwutleniacze. Owoce takie jak jagody, maliny, truskawki i jeżyny zawierają przeciwutleniacze, ale również kolorowe warzywa, jak brokuły, szpinak, marchew, słodkie ziemniaki i dynie, pomidory i inne warzywa o czerwonym kolorze. Kwasy tłuszczowe Omega 3 obniżają poziom cholesterolu i są ważnym elementem w tkance mózgowej. Dobrym źródłem tłuszczów omega 3 są ryby, takie jak sola, łosoś, dorsz, śledź, makrela i sardynki. W diecie osób, które wkroczyły w okres menopauzy powinny znaleźć się także jednonienasycone kwasy tłuszczowe: oliwa z oliwek, olej rzepakowy, olej słonecznikowy, olej z orzeszków ziemnych, olej sezamowy, awokado, oliwki, orzechy (migdały, orzeszki ziemne, orzechy makadamia, orzechy laskowe, pekan, orzechy nerkowca), czy masło orzechowe oraz wielonienasycone tłuszcze.

Sama radość

Sama radość Zasadniczo trzeba powiedzieć, że sam fakt zajścia w ciążę jest dla rodziców wielką radością, chociaż oczywiście w wielu przypadkach również pewnym zaskoczeniem. Jednakże na pewno sam fakt zajścia w ciążę zmienia totalnie codzienność zarówno kobiety jak i mężczyzny, chociaż z pewnością zmiany następują w głównej mierze w życiu i w organizmie kobiety. W tym miejscu warto, zatem zapytać, w jaki sposób powinna kobieta zadbać o siebie i o swoje dziecko rozwijające się pod jej sercem. Na pewno jednym z istotnych elementów jest zadbanie o stałą opiekę lekarską. Warto dobrze zastanowić się nad wyborem lekarza, aby móc być zadowoloną. Na pewno bardzo ważnym elementem w trakcie ciąży jest zadbanie o odpowiednią ilość godzin na sen, jak również należy we właściwy sposób się odżywiać. Ten ostatni aspekt na pewno jest jednym z kluczowych. Dbając o właściwy rozwój dziecka, nie należy zapomnieć o przyjmowaniu kwasu foliowego, na co zresztą z pewnością zwróci uwagę lekarz prowadzący ciążę. W tym miejscu warto również wspomnieć o takiej kwestii jak palenie tytoniu lub picie alkoholu w ciąży.

W klasie ryzyka

W klasie ryzyka Piersi z pewnością są jednym z tych atrybutów kobiecych, które są przez niecenione. Niestety, ale współcześnie możemy zetknąć się z coraz większą zachorowalnością kobiet na nowotwór piersi. Z pewnością każdy nowotwór jest chorobą, przed którą czujemy lęk, ale jeśli chodzi o kobiety, to właśnie rak piersi jest jednym z częściej się pojawiających. Zwiększone ryzyko zachorowalności dotyczy kobiet w wieku od 50 do 69 roku życia, ale nie oznacza to wcale, że kobiety młodsze czy też starsze nie muszą się badać i nie mają się, czego obawiać. W zasadzie to każda kobieta ma pewne możliwości, aby badać się sama. Chodzi oczywiście o dotykanie palcami poszczególnych partii piersi i jeśli wyczujemy jakieś zgrubienie, jakąś zmianę, to wówczas należy udać się do lekarza. Oczywiście, jeśli zauważymy jakieś wybroczyny wydobywające się z sutka, to bezwzględnie wówczas powinniśmy udać się do lekarza. Jak już podkreślono, każda kobieta może sama badać swoje piersi. Jednakże, jeśli dana kobieta znajduje się w określonym przedziale wiekowym, czyli we wspomnianym wyżej 50 do 69 roku życia, to ma możliwość wykonania bezpłatnego badania mammograficznego. Cóż to za badanie? To badanie polegające na prześwietleniu struktur piersi niewielką dawką promieni rentgenowskich. Badanie jest w pełni bezpieczne i pozwala z bardzo dużą dokładnością wykryć wszelkie zmiany, także te nowotworowe, a tym samym pozwala na wczesne wykrycie raka piersi. Tym samym wczesne wykrycie nowotworu pozwala nie tylko wydłużyć sobie życie, zwalczyć chorobę, ale uniknąć również konieczności usunięcia piersi. Ten zabieg jest, bowiem w wielu przypadkach koniecznym, a z pewnością wiąże się on z ogromnym obciążeniem psychicznym każdej kobiety. Badania mammograficzne warto robić nawet, jeśli nie znajdujemy się w przedziale wiekowym, w którym ryzyko zachorowalności jest duże. Opłata za takie badanie tak naprawdę jest niczym w porównaniu z koniecznością przechodzenia przez mękę walki z chorobą nowotworową. Oczywiście każda kobieta musi sama zdecydować czy poddać się takiemu badaniu, czy też nie. Jednakże z całą pewnością warto poddać się takiemu badaniu, a wręcz przeciwnie powinniśmy badania tego typu wykonywać regularnie. Na pewno będziemy czuć się pewniej, zaś każdy nieprawidłowy parament można szybko i skutecznie wyleczyć.