Sama radość

Sama radość Zasadniczo trzeba powiedzieć, że sam fakt zajścia w ciążę jest dla rodziców wielką radością, chociaż oczywiście w wielu przypadkach również pewnym zaskoczeniem. Jednakże na pewno sam fakt zajścia w ciążę zmienia totalnie codzienność zarówno kobiety jak i mężczyzny, chociaż z pewnością zmiany następują w głównej mierze w życiu i w organizmie kobiety. W tym miejscu warto, zatem zapytać, w jaki sposób powinna kobieta zadbać o siebie i o swoje dziecko rozwijające się pod jej sercem. Na pewno jednym z istotnych elementów jest zadbanie o stałą opiekę lekarską. Warto dobrze zastanowić się nad wyborem lekarza, aby móc być zadowoloną. Na pewno bardzo ważnym elementem w trakcie ciąży jest zadbanie o odpowiednią ilość godzin na sen, jak również należy we właściwy sposób się odżywiać. Ten ostatni aspekt na pewno jest jednym z kluczowych. Dbając o właściwy rozwój dziecka, nie należy zapomnieć o przyjmowaniu kwasu foliowego, na co zresztą z pewnością zwróci uwagę lekarz prowadzący ciążę. W tym miejscu warto również wspomnieć o takiej kwestii jak palenie tytoniu lub picie alkoholu w ciąży.

Dieta w ciąży

Dieta w ciąży Ciąża jest wyjątkowym czasem dla każdej kobiety. W tym okresie musimy zadbać nie tylko o siebie ale też i o rozwijające się w naszym łonie dziecko. To co jedliśmy do tej pory powinno ulec zmianie o sto osiemdziesiąt stopni. W tym szczególnym czasie nasz jadłospis to przede wszystkim witaminy i składniki mineralne. W czasie ciąży unikamy głównie używek, od tej pory wszystko co zażywamy w mniejszej lub większej ilości trafia również do płodu. To jak się odżywiamy rzutuje na tym jak rozwija się dziecko, ale też jak będziemy wyglądać po ciąży. Wbrew przekonaniom w tym błogosławionym czasie nie powinniśmy jadać za dwojga, objadanie się będzie procentowało tylko trudnymi do zrzucenia kilogramami. Kobieta w ciąży powinna jadać często co trzy, cztery godziny i co ważne posiłki powinny mieć małe porcje. Po zjedzonym pokarmie warto jest odczekać kilka minut, ponieważ dopiero po tym czasie trafia do naszego mózgu informacja, że jesteśmy już najedzeni. Co ważne jadłospis dla kobiety ciężarnej uzależniony jest od tego w jakim trymestrze aktualnie się znajduje. Na początku ciąży powinniśmy unikać pokarmu sztucznego, bogatego w konserwanty. Skupiamy się tutaj głównie na owocach oraz warzywach. Nie wskazane jest także stosowanie witamin w formie tabletek, ponieważ nadmiar niektórych witamin bywa wręcz szkodliwy dla dziecka. Jeśli natomiast ciąża znajduje się już w drugim trymestrze możemy pozwolić sobie na bardziej kaloryczne pokaramy. W tym okresie dziecko przybiera na wadze i rośnie, stąd też zmiana naszej diety. Poza mięsami i tłuszczami powinniśmy skupić się również na białku który w tym czasie jest bardzo potrzebny do budowy układu kostnego płodu. Prowadząc zdrowy tryb życia, oraz stosując się do właściwej diety dbamy również o nas samych. W czasie ciąży dziecko zabiera od matki wszystkie potrzebne mu witaminy i składniki mineralne, jeśli dieta będzie dobrze zbilansowana nasz organizm na tym nie ucierpi. Wiele matek zapomina w tym czasie o sobie i jest to szkodliwe, ponieważ kończy się to wypadaniem zębów, osłabionymi włosami oraz innymi przykrymi dolegliwościami.