Dieta south beach

Dieta south beach Kolejnym sposobem na ładną figurę jest dieta plaż południowych. Jest to dość nowy trend w dziedzinie żywienia, a już ma bardzo wielu zwolenników. W diecie tej możemy jeść dobrze, smacznie i do syta, a przy tym chudniemy, nic więc dziwnego, że coraz więcej ludzi po nią sięga. Dieta ta została wymyślona przede wszystkim z myślą o osobach chorych na serce, cukrzyce, mających problemy z układem krążenia. Trend, który się pojawił na ten model żywienia sprawił, że wiele osób stosuje go nie dla ograniczenia skutków choroby tylko w celu odchudzenia się. Zasady diety są bardzo banalne, w zasadzie można jeść wszystko poza tak zwanym złymi węglowodanami, mieszczą się one głównie w makaronach oraz białym pieczywie. Węglowodany te są bardzo nie pożądane dla nas, ponieważ szybko je trawimy, co za tym idzie pojawia się poczucie głodu i kolejny raz sięgamy po posiłek, tworzy to błędne koło, a my dodatkowo zostajemy z kilkoma zbędnymi kilogramami. Produktami które jak najbardziej możemy spożywać są tłuszcze nasycone, znajdują się w białku rybim, maśle, a nawet awokado. Dieta south beach posiada wiele zalet, należy wspomnieć tutaj przede wszystkim o komforcie wynikającym z faktu nie liczenia kalorii. Poza tym jemy różnorodnie i dostarczamy organizmowi wszelkich niezbędnych składników odżywczych, co jest bardzo ważne dla naszego organizmu. Kolejną zaletą tej metody jest fakt, że można ją stosować w zasadzie na całe życie a nawet jeśli jej zaprzestaniemy nie powstaje efekt jojo, czyli powrotu do wagi wcześniejszej. Jeśli już zdecydujemy się na taki styl żywienia najpierw powinniśmy się dokładnie przebadać, dieta przeznaczona jest dla osób zdrowych, z programu odchudzania wykluczone są osoby między innymi chorujące na hipoglikemię. Dieta ma wile zalet ale wymaga też naszego wkładu, rozpoczynając ją musimy się liczyć z tym, że początek nie będzie łatwy. Odchudzanie składa się z trzech etapów z czego najtrudniejszym jest pierwszy, w tej fazie eliminujemy prawie całkowicie nabiał z diety, może skutkować to osłabieniem oraz zmęczeniem organizmu. Kolejne etapy są już na szczęście mniej restrykcyjne i trudne.

Dieta owocowa

Dieta owocowa Owoc jest ogólnie dostępnym produktem na rynku, lubią go osoby w każdym wieku, wszystko za sprawą smaku oraz witamin jakie posiadają. Owoce można spożywać surowe lub przetworzone w formie kompotów, dżemów czy nawet sorbetów. Dieta owocowa jest bardzo specyficzna, ponieważ w tym wypadku jadłospis opiera się prawie w całości na owocach, dopuszczane są do niego jedynie warzywa. Pomimo to dieta ta nie jest monotonna, wszystko za sprawą różnorodności owoców. Odżywianie się owocami powoduje, że nie tylko czujemy się lekko ale przede wszystkim oczyszczamy nasz organizm z toksyn. Owoce to naturalne źródło witamin i składników mineralnych które przede wszystkim dobrze działają na cerę, zapobiegają powstawaniu wolnych rodników odpowiedzialnych za proces starzenia się naskórka. Kolejny atut owoców to fakt, że nadają skórze promienny wygląd i odżywiają ją dogłębnie, wszystko za sprawą dużej ilości wody. Owoce znakomicie smakują, ale głównie pomagają utrzymać nam właściwą wagę. W diecie owocowej najbardziej promowanymi owcami są truskawki, maliny oraz żurawina. To właśnie w nich znajduje się najwięcej witamin tak cennych dla naszego organizmu. Truskawki to owoce bogate w liczne składniki mineralne, dzięki nim posiadają działanie bakteriobójcze, hamują również pojawianie się łojotoku skóry. Owoc ten znakomicie działa na włosy ale i na skórę twarzy, ściąga ją dzięki czemu zamknięte zostają pory i skóra świetnie wygląda. Kolejny owoc, malina oprócz wspaniałego smaku ceniony jest też za swoje właściwości, maliny są szczególnie ważne dla naszej skóry, wzmacniają naczynka krwionośne, wygładzają naskórek. Nie bez znaczenia dla naszej diety jest też spożywanie żurawiny. Owoc ten znakomicie nawilża skórę i chroni ją przed starzeniem. Jak widać owoce nie tylko są źródłem naszego pokarmu, zaspokajają potrzebę głodu ale mają zbawienny wpływ na nasz wygląd. Jak każda dieta również owocowa ma swoje mankamenty, spożywając same owoce możemy zubożyć nasz organizm, ponieważ oprócz witamin potrzebuje on również białka i węglowodanów.

Zdrowe jedzenie – ryby

Zdrowe jedzenie - ryby Wiele osób zadręcza się siłownią, bieganiem, a mimo to rzadko efekty są zadawalające, czasem wystarczy tylko przyjrzeć się temu co mamy na talerzu. Mentalność Polaków jest bardzo prosta, lubią jeść smacznie ale treściwie, zazwyczaj na talerzach królują u nas schaby czy też kotlety mielone. Tym czasem taki model żywienia nie jest dla nas dobry. Nawet jeśli teraz czujemy się dobrze nie oznacza to, że nie odbije się to na naszym zdrowiu później. To jak ważny jest posiłek odkryli już dawno Japończycy, którzy go celebrują, ale też dbają o to z czego jest złożony. Najczęściej serwowanym daniem w Japonii jest ryba w różnej postaci czyli surowa, grillowana czy też pieczona. Dietetycy wciąż namawiają nas aby spożywać ryby, ponieważ są one mało kaloryczne i przede wszystkim zdrowe. Ryba składa się głównie z wody, tłuszczu w niewielkiej ilości oraz białka. Ryby możemy podzielić na chude, w których może być jeden procent tłuszczu lub tłuste, w brew przekonaniom to właśnie te drugie są zdrowsze. Zaleca się ich podawanie nawet małym dzieciom, ponieważ są bogatym źródłem witaminy A i D oraz tak cennego tranu, który wspiera odporność dzieci na różnego rodzaju infekcje. Wiele osób woli zjadać mięso wieprzowe zasłaniając się faktem, iż posiada podobną wartość tłuszczu, nic bardziej mylnego. Oba te pokarmy mają tłuszcz, ale o zupełnie innym składzie. W mięsie rybim występują tłuszcze nasycone i nienasycone oraz omega, które wspierają odporność, zapobiegają nadciśnieniom, miażdżycy, a więc jak najbardziej są dla nas pożądane. Z kolei w mięsie wieprzowym znajduje się kwas nasycony, który powoduje odkładanie się tłuszczu. Kolejną zaletą ryb jest też ich dostępność, możemy je kupić wszędzie i o każdej porze. Możemy też śmiało zjadać je w większej ilości bo nie są tuczące. Aby czerpać z ryby jak najwięcej witamin należy jednak pamiętać o właściwym jej przygotowaniu, czyli najzdrowiej dla nas będzie unikać ryby wędzonej i smażonej, warto ją ugotować na parze lub spożyć na surowo tak jak robią to Japończycy w formie sushi.

Dieta wegetariańska

Dieta wegetariańska Każdy pragnie mieć piękną figurę i cieszyć się zdrowiem, nieraz jednak nasze naturalne predyspozycje, geny, nawyki żywieniowe stoją temu na przeszkodzie. Jednym z rozwiązań dla osób chcących się odchudzić i zgubić kilka fałdek z ciała jest dieta wegetariańska. Sama nazwa wzięła się z łaciny i w dosłownym tłumaczeniu oznacza rośliny, to właśnie one są głównym założeniem diety. W metodzie tej eliminujemy z pożywienia mięsa oraz przetwory, wszystkie posiłki wykonywane są na bazie owoców oraz warzyw. W grupie wegetarian wyróżniamy dwa nurty w których dopuszczane są do spożycia też inne produkty, są to laktowegetarianie, którzy spożywają również produkty mleczne w posiłkach, oraz laktoowowegterianie, ci z kolei konsumują oprócz mleka jeszcze jaja. Najbardziej skrajnym przykładem wegetarianizmu są weganie, którzy wykluczają całkowicie pokarm pochodzące od zwierząt. Dieta wegetariańska ma swoje dobre i złe strony, tak naprawdę zależy to do tego kto ją stosuje, jeśli decydują się na nią dorośli może przynieść dużo korzyści. Osoby takie rzadko są otyłe, nie mają problemów z cholesterolem, a co za tym idzie z układem krążenia oraz sercem. Inaczej sytuacja przedstawia się jeśli chodzi o dzieci, w tym przypadku ten model żywienia może przynieść dużo szkód. Poprzez zrezygnowanie z mięs oraz przetworów mięsnych dzieci mogą zachorować na wiele chorób, miedzy innymi niedokrwistość spowodowaną niedoborem żelaza czy krzywice, która wywołuje zbyt małą ilość witaminy D w organizmie. Warzywa i owoce są naturalnie zdrowe, ale zawierają zbyt małe pokłady składników mineralnych. Rozwijający się młody organizm potrzebuje wielu składników odżywczych, a nie jedynie niektórych witamin, diety zbyt ubogie są jednoznacznie złe dla małych dzieci dlatego też odradza się je w tradycyjnym modelu żywienia. Dieta wegetariańska cieszy się dużym powodzeniem szczególnie u celebrytów, którzy w ten sposób nie tylko dbają o stronę zdrowotną organizmu ale też i wygląd zewnętrzny. Dla osób dorosłych jest ona jak najbardziej zdrowa wystarczy tylko właściwie zbilansować pokarm, aby dostarczyć jak najwięcej witamin organizmowi, metoda ta jednak nie sprawdza się u dzieci i na to szczególnie musimy być wyczuleni.

Dieta w ciąży

Dieta w ciąży Ciąża jest wyjątkowym czasem dla każdej kobiety. W tym okresie musimy zadbać nie tylko o siebie ale też i o rozwijające się w naszym łonie dziecko. To co jedliśmy do tej pory powinno ulec zmianie o sto osiemdziesiąt stopni. W tym szczególnym czasie nasz jadłospis to przede wszystkim witaminy i składniki mineralne. W czasie ciąży unikamy głównie używek, od tej pory wszystko co zażywamy w mniejszej lub większej ilości trafia również do płodu. To jak się odżywiamy rzutuje na tym jak rozwija się dziecko, ale też jak będziemy wyglądać po ciąży. Wbrew przekonaniom w tym błogosławionym czasie nie powinniśmy jadać za dwojga, objadanie się będzie procentowało tylko trudnymi do zrzucenia kilogramami. Kobieta w ciąży powinna jadać często co trzy, cztery godziny i co ważne posiłki powinny mieć małe porcje. Po zjedzonym pokarmie warto jest odczekać kilka minut, ponieważ dopiero po tym czasie trafia do naszego mózgu informacja, że jesteśmy już najedzeni. Co ważne jadłospis dla kobiety ciężarnej uzależniony jest od tego w jakim trymestrze aktualnie się znajduje. Na początku ciąży powinniśmy unikać pokarmu sztucznego, bogatego w konserwanty. Skupiamy się tutaj głównie na owocach oraz warzywach. Nie wskazane jest także stosowanie witamin w formie tabletek, ponieważ nadmiar niektórych witamin bywa wręcz szkodliwy dla dziecka. Jeśli natomiast ciąża znajduje się już w drugim trymestrze możemy pozwolić sobie na bardziej kaloryczne pokaramy. W tym okresie dziecko przybiera na wadze i rośnie, stąd też zmiana naszej diety. Poza mięsami i tłuszczami powinniśmy skupić się również na białku który w tym czasie jest bardzo potrzebny do budowy układu kostnego płodu. Prowadząc zdrowy tryb życia, oraz stosując się do właściwej diety dbamy również o nas samych. W czasie ciąży dziecko zabiera od matki wszystkie potrzebne mu witaminy i składniki mineralne, jeśli dieta będzie dobrze zbilansowana nasz organizm na tym nie ucierpi. Wiele matek zapomina w tym czasie o sobie i jest to szkodliwe, ponieważ kończy się to wypadaniem zębów, osłabionymi włosami oraz innymi przykrymi dolegliwościami.