Zdrowe jedzenie – ryby

Zdrowe jedzenie - ryby Wiele osób zadręcza się siłownią, bieganiem, a mimo to rzadko efekty są zadawalające, czasem wystarczy tylko przyjrzeć się temu co mamy na talerzu. Mentalność Polaków jest bardzo prosta, lubią jeść smacznie ale treściwie, zazwyczaj na talerzach królują u nas schaby czy też kotlety mielone. Tym czasem taki model żywienia nie jest dla nas dobry. Nawet jeśli teraz czujemy się dobrze nie oznacza to, że nie odbije się to na naszym zdrowiu później. To jak ważny jest posiłek odkryli już dawno Japończycy, którzy go celebrują, ale też dbają o to z czego jest złożony. Najczęściej serwowanym daniem w Japonii jest ryba w różnej postaci czyli surowa, grillowana czy też pieczona. Dietetycy wciąż namawiają nas aby spożywać ryby, ponieważ są one mało kaloryczne i przede wszystkim zdrowe. Ryba składa się głównie z wody, tłuszczu w niewielkiej ilości oraz białka. Ryby możemy podzielić na chude, w których może być jeden procent tłuszczu lub tłuste, w brew przekonaniom to właśnie te drugie są zdrowsze. Zaleca się ich podawanie nawet małym dzieciom, ponieważ są bogatym źródłem witaminy A i D oraz tak cennego tranu, który wspiera odporność dzieci na różnego rodzaju infekcje. Wiele osób woli zjadać mięso wieprzowe zasłaniając się faktem, iż posiada podobną wartość tłuszczu, nic bardziej mylnego. Oba te pokarmy mają tłuszcz, ale o zupełnie innym składzie. W mięsie rybim występują tłuszcze nasycone i nienasycone oraz omega, które wspierają odporność, zapobiegają nadciśnieniom, miażdżycy, a więc jak najbardziej są dla nas pożądane. Z kolei w mięsie wieprzowym znajduje się kwas nasycony, który powoduje odkładanie się tłuszczu. Kolejną zaletą ryb jest też ich dostępność, możemy je kupić wszędzie i o każdej porze. Możemy też śmiało zjadać je w większej ilości bo nie są tuczące. Aby czerpać z ryby jak najwięcej witamin należy jednak pamiętać o właściwym jej przygotowaniu, czyli najzdrowiej dla nas będzie unikać ryby wędzonej i smażonej, warto ją ugotować na parze lub spożyć na surowo tak jak robią to Japończycy w formie sushi.

Dieta kopenhaska

Dieta kopenhaska Duża grupa osób chcąc pozbyć się zbędnego balastu stosuje wiele diet. Ważne jest jednak aby dietę dostosować do swojego organizmu. Jedną z metod pozwalających zrzucić kilogramy jest dieta kopenhaska. Ta metoda żywieniowa skierowana jest przede wszystkim dla osób które są wytrwałe, ponieważ cała dieta trwa aż trzynaście dni i trzeba jej restrykcyjnie przestrzegać. W diecie tej ważnym aspektem jest również właściwe menu, czyli zestaw odpowiednich składników odżywczych dzięki którym pobudzony zostanie metabolizm organizmu. Dieta kopenhaska zakłada, że jemy średnio trzy posiłki dziennie, naturalnie muszą być one serwowane o stałych godzinach i tak obiad jemy między dwunastą, a czternastą z kolei kolacje około osiemnastej. Godzina kolacji jest bardzo ważna gdyż ostatni posiłek powinniśmy zjeść kilka godzin przed snem, tylko wtedy zdążymy go dobrze strawić i nie zostaniemy ze zbędnymi kilogramami. Dieta kopenhaska jest dość restrykcyjna i monotonna, ponieważ plan żywieniowy przewiduje ciągle ten sam zestaw produktów. Posiłki przygotowujemy na bazie zbóż, chudego mięsa, warzyw oraz dużej ilości owoców. Jeśli chodzi o napoje naturalnie rezygnujemy ze sztucznie słodzonych, zamieniamy je na wodę niegazowaną. Istotne jest także aby wody spożywać odpowiednio dużo, dziennie powinniśmy wypijać około dwóch litrów płynu, jeśli nie przepadamy możemy ją zamienić na zieloną herbatę czy też czarną kawę najlepiej nie słodzoną, aby pobudzić organizm do życia. Dieta kopenhaska ma wielu zwolenników, według nich można stosując tę metodę odżywiania się, zrzucić od siedmiu do nawet dwudziestu kilogramów. Co ważne po zakończeniu diety nie pojawia się efekt jojo, co jest bardzo ważne. Dieta ta jednak ma też minus czyli oczyszcza nas, ale nie dostarcza organizmowi właściwej ilości witamin i składników mineralnych, dlatego też rozsądnie jest ją powtórzyć dopiero po upływie dwóch lat, tak aby organizm w pełni się zregenerował. Rozpoczynając jakąkolwiek dietę musimy być wypełni do niej przekonani i liczyć się z tym ze będzie od nas wymagała wielkiego wysiłku tak jest z dietą kopenhaską, która jest bardzo rygorystyczna.