Zdrowe odżywianie podczas menopauzy

Zdrowe odżywianie podczas menopauzy Gdy wkraczamy w okres menopauzy, staje się koniecznością to, aby dbać o nasze ciało i umysł. W tym celu wykorzystujemy możliwości, które przedstawiają się jako możliwości naszego trzeciego wieku, a także korzystamy z bogatego i satysfakcjonującego życia naszych marzeń, dlatego nasze zdrowie musi stać się priorytetem. Pewnie zastanawiacie się zatem, dlaczego anti-aging to tak ogromna dziedzina? Dlaczego jest to jedna z najszybciej rozwijających się dziedzin medycyny? Bo pokolenie wyżu demograficznego żąda rozwiązania niektórych z wyzwań, przed którymi stoi. Jest to pierwsze pokolenie, w którym anty-aging miało ogromne znaczenie dla przeciętnej osoby po 50-tce. Jeśli też jesteś z wyżu demograficznego, możesz być jednym z tych ludzi, którzy walczą ząb w ząb z procesem starzenia się. Celem tych osób jest, aby utrzymać młodość i piękno (dostrzegalne) tak długo, jak to możliwe. Krótko mówiąc, chcemy dobrze wyglądać i czuć się dobrze i jesteśmy gotowi za to zapłacić! W jego centrum odnowy, anti-aging skupia się na poprawie samopoczucia, a jednocześnie możemy tam odwrócić proces starzenia, istnieją dowody na to, że możemy go spowolnić. Kobiety powyżej 50 lat (i mężczyźni!), muszą podjąć wysiłek, aby zachować lub odzyskać zdrowie poprzez ćwiczenia i dobrze zbilansowaną dietę. Mniej jeść, to „sekret”, o którym nikt nie mówi. Gdy wkraczamy w wiek 50-lat, powinniśmy zmniejszyć spożycie żywności o 15% do 25% i regularnie ćwiczyć. Aby schudnąć, ponieważ nasz metabolizm zwalnia, musimy być surowsi w naszych nawyk spożycia żywności i zwiększyć zakres naszych ćwiczeń fizycznych. Bez względu na to, co ktoś mówi, trudniej jest schudnąć po pięćdziesiątce. Wykorzystaj dietę bogatą w przeciwutleniacze. Owoce takie jak jagody, maliny, truskawki i jeżyny zawierają przeciwutleniacze, ale również kolorowe warzywa, jak brokuły, szpinak, marchew, słodkie ziemniaki i dynie, pomidory i inne warzywa o czerwonym kolorze. Kwasy tłuszczowe Omega 3 obniżają poziom cholesterolu i są ważnym elementem w tkance mózgowej. Dobrym źródłem tłuszczów omega 3 są ryby, takie jak sola, łosoś, dorsz, śledź, makrela i sardynki. W diecie osób, które wkroczyły w okres menopauzy powinny znaleźć się także jednonienasycone kwasy tłuszczowe: oliwa z oliwek, olej rzepakowy, olej słonecznikowy, olej z orzeszków ziemnych, olej sezamowy, awokado, oliwki, orzechy (migdały, orzeszki ziemne, orzechy makadamia, orzechy laskowe, pekan, orzechy nerkowca), czy masło orzechowe oraz wielonienasycone tłuszcze.

Suplementacja życia

Suplementacja życia Jeśli spojrzymy na jakikolwiek blok reklamowy w telewizji, to zasadniczo trzeba powiedzieć, że nakłania się ludzi, aby zdrowo się odżywiali i dbali o swoje zdrowie. Czy jednak na pewno? W tych blokach reklamowych możemy, bowiem zetknąć się z bardzo wieloma produktami stanowiącymi różnego rodzaju suplementy diety i leki na drobne dolegliwości. Reklama ma jednak to do siebie, że ma przynieść określone skutki w postaci zysków ze sprzedaży danego produktu. W tym miejscu warto, zatem zapytać o taką kwestię czy te suplementy diety, które są tak szeroko zachwalane faktycznie mają taki dobry wpływ na naszą codzienność? Przede wszystkim w tym miejscu należy zaznaczyć, że wszelkie suplementy diety nie zastąpią nam zdrowego trybu życia oraz żywienia. Jeśli więc nie zmienimy swoich niezdrowych nawyków, to żaden suplement diety na pewno nam w niczym nie pomoże. Dotyczy to również wszelkich suplementów diety mających na celu wspomaganie naszego odchudzania. W tym aspekcie, bowiem nie ma cudownego środka, który zapewniłby nam możliwość zrzucenia zbędnych kilogramów. W reklamie telewizyjnej oczywiście nikt oficjalnie tego nie podkreśli, ale musimy pamiętać, że reklama jest pewnego rodzaju opowieścią i bajką, w której tylko pewne elementy są zgodne z rzeczywistością. Zatem w tym miejscu powstaje pytanie czy wszelkie suplementy diety są nam w ogóle do czegoś przydatne? W pewnym stopniu na pewno mogą poprawić pewne aspekty naszego zdrowia i wpłynąć na nasze samopoczucie, ale z drugiej strony na pewno trzeba również podkreślić, że nie zawsze. Produkty witaminowe zapewnią nam uzupełnienie niedoboru witamin, ale jeśli nasza dieta będzie bogata w różne warzywa i owoce, to niekoniecznie te suplementy są konieczne. Należy, więc podkreślić, że wszelkie reklamowane w mediach środki suplementacyjne nie są cudownym lekiem na nasze problemy zdrowotne. Każdy człowiek to skomplikowana maszyna o indywidualnych cechach, zatem to, co działa na jedną osobę, niekoniecznie jest odpowiednie dla innej, a na pewno nie dla wszystkich. Współcześnie na rynku mamy ogromną ilość różnorodnych preparatów, które to zawierają w sobie szereg witamin, oraz minerałów. Na pewno, więc warto wybrać produkt idealny dla siebie i cieszyć się z jego doskonałego działania w każdej sytuacji. Warto jednak takie suplementy wybierać mądrze.