Dieta owocowa

Dieta owocowa Owoc jest ogólnie dostępnym produktem na rynku, lubią go osoby w każdym wieku, wszystko za sprawą smaku oraz witamin jakie posiadają. Owoce można spożywać surowe lub przetworzone w formie kompotów, dżemów czy nawet sorbetów. Dieta owocowa jest bardzo specyficzna, ponieważ w tym wypadku jadłospis opiera się prawie w całości na owocach, dopuszczane są do niego jedynie warzywa. Pomimo to dieta ta nie jest monotonna, wszystko za sprawą różnorodności owoców. Odżywianie się owocami powoduje, że nie tylko czujemy się lekko ale przede wszystkim oczyszczamy nasz organizm z toksyn. Owoce to naturalne źródło witamin i składników mineralnych które przede wszystkim dobrze działają na cerę, zapobiegają powstawaniu wolnych rodników odpowiedzialnych za proces starzenia się naskórka. Kolejny atut owoców to fakt, że nadają skórze promienny wygląd i odżywiają ją dogłębnie, wszystko za sprawą dużej ilości wody. Owoce znakomicie smakują, ale głównie pomagają utrzymać nam właściwą wagę. W diecie owocowej najbardziej promowanymi owcami są truskawki, maliny oraz żurawina. To właśnie w nich znajduje się najwięcej witamin tak cennych dla naszego organizmu. Truskawki to owoce bogate w liczne składniki mineralne, dzięki nim posiadają działanie bakteriobójcze, hamują również pojawianie się łojotoku skóry. Owoc ten znakomicie działa na włosy ale i na skórę twarzy, ściąga ją dzięki czemu zamknięte zostają pory i skóra świetnie wygląda. Kolejny owoc, malina oprócz wspaniałego smaku ceniony jest też za swoje właściwości, maliny są szczególnie ważne dla naszej skóry, wzmacniają naczynka krwionośne, wygładzają naskórek. Nie bez znaczenia dla naszej diety jest też spożywanie żurawiny. Owoc ten znakomicie nawilża skórę i chroni ją przed starzeniem. Jak widać owoce nie tylko są źródłem naszego pokarmu, zaspokajają potrzebę głodu ale mają zbawienny wpływ na nasz wygląd. Jak każda dieta również owocowa ma swoje mankamenty, spożywając same owoce możemy zubożyć nasz organizm, ponieważ oprócz witamin potrzebuje on również białka i węglowodanów.

Dieta wegetariańska

Dieta wegetariańska Każdy pragnie mieć piękną figurę i cieszyć się zdrowiem, nieraz jednak nasze naturalne predyspozycje, geny, nawyki żywieniowe stoją temu na przeszkodzie. Jednym z rozwiązań dla osób chcących się odchudzić i zgubić kilka fałdek z ciała jest dieta wegetariańska. Sama nazwa wzięła się z łaciny i w dosłownym tłumaczeniu oznacza rośliny, to właśnie one są głównym założeniem diety. W metodzie tej eliminujemy z pożywienia mięsa oraz przetwory, wszystkie posiłki wykonywane są na bazie owoców oraz warzyw. W grupie wegetarian wyróżniamy dwa nurty w których dopuszczane są do spożycia też inne produkty, są to laktowegetarianie, którzy spożywają również produkty mleczne w posiłkach, oraz laktoowowegterianie, ci z kolei konsumują oprócz mleka jeszcze jaja. Najbardziej skrajnym przykładem wegetarianizmu są weganie, którzy wykluczają całkowicie pokarm pochodzące od zwierząt. Dieta wegetariańska ma swoje dobre i złe strony, tak naprawdę zależy to do tego kto ją stosuje, jeśli decydują się na nią dorośli może przynieść dużo korzyści. Osoby takie rzadko są otyłe, nie mają problemów z cholesterolem, a co za tym idzie z układem krążenia oraz sercem. Inaczej sytuacja przedstawia się jeśli chodzi o dzieci, w tym przypadku ten model żywienia może przynieść dużo szkód. Poprzez zrezygnowanie z mięs oraz przetworów mięsnych dzieci mogą zachorować na wiele chorób, miedzy innymi niedokrwistość spowodowaną niedoborem żelaza czy krzywice, która wywołuje zbyt małą ilość witaminy D w organizmie. Warzywa i owoce są naturalnie zdrowe, ale zawierają zbyt małe pokłady składników mineralnych. Rozwijający się młody organizm potrzebuje wielu składników odżywczych, a nie jedynie niektórych witamin, diety zbyt ubogie są jednoznacznie złe dla małych dzieci dlatego też odradza się je w tradycyjnym modelu żywienia. Dieta wegetariańska cieszy się dużym powodzeniem szczególnie u celebrytów, którzy w ten sposób nie tylko dbają o stronę zdrowotną organizmu ale też i wygląd zewnętrzny. Dla osób dorosłych jest ona jak najbardziej zdrowa wystarczy tylko właściwie zbilansować pokarm, aby dostarczyć jak najwięcej witamin organizmowi, metoda ta jednak nie sprawdza się u dzieci i na to szczególnie musimy być wyczuleni.