Techniki relaksacji

Techniki relaksacji Relaks nie jest drogi czy czasochłonny. Nie musisz wcale spędzać długiego weekendu w fantazyjnym 5-gwiazdkowym ośrodku lub wziąć wolne w celu podróży za granicę. Mamy kilka porad zdrowotnych, które możesz zastosować w celu zmniejszenia stresu i złagodzenia napięcia po wysiłku. Medytowanie jest bardzo pomocne w zrelaksowaniu się. Znajdź 5 minut do mediacji każdego dnia rano. Na swoje medytowanie przeznacz do 30 minut dziennie lub podzielić go na dwie sesje po 15 minut medytacji. Zaledwie 30 minut praktyki medytacyjnej dziennie może pomóc oczyścić umysł i poprawić sen oraz wydajność w pracy. To proste. Siedź prosto ze stopami na podłodze. Zamknij oczy. Skoncentruj swoją uwagę na swoich uczuciach w chwili obecnej. Powiedz coś albo głośno lub cicho, niech to będą pozytywne afirmacje, takie jak: „Czuję się spokojna” lub „Kocham siebie”. Pozwalają na nie docieranie żadnych niepokojących myśli, które odpływają z umysłu jak chmury. Weź głęboki oddech. Zrób sobie przerwę na 5-10 minut i skup się na oddychaniu. Czy czujesz jak powietrze wypełnia całe wnętrze płuc? Większość ludzi stosuje tylko płytkie oddychanie, co nie pozwala na wprowadzenie optymalnej ilości tlenu do obiegu w twoim układzie oddechowym. Jednie świadomość oddychania podczas wykonywania ćwiczenia pozwoli powoli wdychać powietrze przez nos. Musisz wtedy podczas oddechu patrzeć na brzuch. Następnie zrób wydech przez usta. Poczuj jak powietrze potrafi napełnić płuca do swojej maksymalnej pojemności. Większość ludzi nie chce kompletnie oddychać. Głębokie oddychanie, jak również napełnianie płuc jest kluczowym filarem absolutnego relaksu. Skup się na swojej świadomości w tej chwili i poczuj bicie serca. Poświęć 5 minut, aby skupić się tylko na jednym, a mianowicie na zachowaniu świadomości. Na przykład, spróbuj zauważyć, jak powietrze przemieszcza się na twojej twarzy, gdy idziesz oraz jak twoje stopy czują się w tej chwili, wsłuchuj się w odgłos kroków na ziemi. Cieszyć się smakiem, konsystencją oraz zapachem każdego kęsa spożywanych pokarmów – wybierz najlepszy posiłek dla siebie. Czas na obiad jest najlepszy, ponieważ zaspokaja głód na resztę popołudnia. Ponadto, miej świadomość, jak twoje serce pracuje oraz w każdym momencie bądź wdzięczna za ten moment. Kiedy spędzasz czas w tej chwili na relaksie, postaraj się skupić się na zmysłach, a poczujesz się mniej napięta, a także zwiększysz swoją produktywność oraz wydajność w pracy.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes