Dieta wegetariańska

Dieta wegetariańska Każdy pragnie mieć piękną figurę i cieszyć się zdrowiem, nieraz jednak nasze naturalne predyspozycje, geny, nawyki żywieniowe stoją temu na przeszkodzie. Jednym z rozwiązań dla osób chcących się odchudzić i zgubić kilka fałdek z ciała jest dieta wegetariańska. Sama nazwa wzięła się z łaciny i w dosłownym tłumaczeniu oznacza rośliny, to właśnie one są głównym założeniem diety. W metodzie tej eliminujemy z pożywienia mięsa oraz przetwory, wszystkie posiłki wykonywane są na bazie owoców oraz warzyw. W grupie wegetarian wyróżniamy dwa nurty w których dopuszczane są do spożycia też inne produkty, są to laktowegetarianie, którzy spożywają również produkty mleczne w posiłkach, oraz laktoowowegterianie, ci z kolei konsumują oprócz mleka jeszcze jaja. Najbardziej skrajnym przykładem wegetarianizmu są weganie, którzy wykluczają całkowicie pokarm pochodzące od zwierząt. Dieta wegetariańska ma swoje dobre i złe strony, tak naprawdę zależy to do tego kto ją stosuje, jeśli decydują się na nią dorośli może przynieść dużo korzyści. Osoby takie rzadko są otyłe, nie mają problemów z cholesterolem, a co za tym idzie z układem krążenia oraz sercem. Inaczej sytuacja przedstawia się jeśli chodzi o dzieci, w tym przypadku ten model żywienia może przynieść dużo szkód. Poprzez zrezygnowanie z mięs oraz przetworów mięsnych dzieci mogą zachorować na wiele chorób, miedzy innymi niedokrwistość spowodowaną niedoborem żelaza czy krzywice, która wywołuje zbyt małą ilość witaminy D w organizmie. Warzywa i owoce są naturalnie zdrowe, ale zawierają zbyt małe pokłady składników mineralnych. Rozwijający się młody organizm potrzebuje wielu składników odżywczych, a nie jedynie niektórych witamin, diety zbyt ubogie są jednoznacznie złe dla małych dzieci dlatego też odradza się je w tradycyjnym modelu żywienia. Dieta wegetariańska cieszy się dużym powodzeniem szczególnie u celebrytów, którzy w ten sposób nie tylko dbają o stronę zdrowotną organizmu ale też i wygląd zewnętrzny. Dla osób dorosłych jest ona jak najbardziej zdrowa wystarczy tylko właściwie zbilansować pokarm, aby dostarczyć jak najwięcej witamin organizmowi, metoda ta jednak nie sprawdza się u dzieci i na to szczególnie musimy być wyczuleni.